دکتر حشمت الله عسگری در گفت‌وگو با ایسنا با اذعان به اینکه حذف صفرها در عمل اتفاق افتاده و فقط از روی اسکناس‌ها حذف نشده، اظهار کرد: در بازار اقشار متوسط 6 صفر و قشر مرفه و یا فعالان بازار 9 صفر از واحد پولی ریال را حذف کردند. 

 

وی با اشاره به لزوم حذف رسمی صفرها افزود: ریال سال‌ها است که دیگر کاربرد عملی چندانی در بازار ندارد به همین دلیل واحدهای خرد ما دیگر موضوعیت ندارند لذا حذف صفرها باید پیش از این ها اتفاق می‌افتاد. 

 

این اقتصاددان با اشاره به ضرورت برخی تغییرات در این حوزه تصریح کرد: باید معیارها و اعشاری از واحد پولی را بازتعریف کنیم. حذف صفرها بیشتر از نظر روانی و در بحث حسابداری و تسهیل در فرآیند مراودات می‌تواند موثر باشد وگرنه به خودی خود تاثیر اقتصادی آنچنانی نخواهد داشت. 

 

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه هر کدام از شهرستان های استان پتانسیل خاصی دارد، تصریح کرد: نمی‌توان و نباید برای همه شهرستان‌ها یک نسخه واحد پیچید باید برای هر شهرستان متناسب با ظرفیت‌های آن برنامه‌ریزی کرد.


نکست فیلم صفرها ,واحد ,بازار ,واحد پولی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ابزار گرافیک جهان کاکتوس ها زودتر فروش اینترنتی و تحویل کالا درب منزل چگونه بهترین خرید خونگی را داشته باشیم؟ تولیدی قابلمه گرانیت گابین